WSTĘP DEKLARACJI
Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej „KOMOPAL” Sp. z o.o. zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej PGKiM " KOMOPAL" Sp. z o.o. w Opalenicy tj.: www.komopal.pl
- Data pierwszej publikacji strony: 2022 r.
- Data ostatniej istotnej aktualizacji: 16.01. 2025 r.
STATUS POD WZGLĘDEM ZGODNOŚCI Z USTAWĄ
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:
- pliki pdf, doc itp. – redaktorzy starają się ograniczać korzystanie z takich plików i osadzać teksty bezpośrednio w serwisie,
- niektóre zamieszczone na stronie informacje, w postaci załączników są w formie skanów lub w pdf (z uwagi na charakter lub źródło informacji publicznej),
- mapy sa wyłączone z obowiazku zapewnienia dostępności.
Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
Deklarację ostatnio aktualizowano dnia 16.01.2025 r.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
INFORMACJE ZWROTNE I DANE KONTAKTOWE
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Radosław Mądry, adres email przetargi@komopal.pl, telefon 61 4476623. Tą sama drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Informacje na temat procedury
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej lub jakiegoś jej elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
Postępowanie odwoławcze
W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie może złożyć skargę w sprawie zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej lub jej elementu. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich
DOSTĘPNOŚĆ ARCHITEKTONICZNA
Dostosowanie wejść do budynków
Budynek jest dostępny dla osób niepełnosprawnych tylko na parterze (pom. Nr 10)
Dostosowanie korytarzy
Dostępność korytarzy i pomieszczeń oraz toalety dla osób niepełnosprawnych tylko na parterze budynku (pom. Nr 10)
Dostosowanie schodów
Brak dostosowania schodów na piętro dla osób niepełnosprawnych. Istnieje możliwość umówienia spotkania z klientem na parterze (pom. Nr 10)
Dostosowanie wind
Brak windy dla osób niepełnosprawnych na wyższe kondygnacje budynku. Istnieje możliwość umówienia spotkania z klientem na parterze (pom. Nr 10)
Dostępność pętli indukcyjnej
W budynku nie ma pętli indukcyjnej
Dostosowanie parkingów
Przed siedzibą spółki znajduje się 1 miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnością
Prawo wstępu z psem asystującym
Możliwość wstępu do pomieszczeń dla osób niepełnosprawnych z psem asystującym (na parterze budynku - pom. Nr 10)
Dostępność tłumacza języka migowego
Brak bezpośredniej możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego. Spółka KOMOPAL może jednak zapewnić dostęp do świadczenia usług tłumacza języka migowego. W celu skorzystania z pośrednictwa tłumacza konieczne jest powiadomienie spółki o takiej potrzebie, co najmniej 7 dni roboczych przed planowanym terminem wizyty. Świadczenie może być odpłatne. Zgłoszenie powinno zawierać następujące elementy, tj.: imię i nazwisko osoby uprawnionej, propozycję terminu, wskazanie metody komunikowania się, krótki opis sprawy do załatwienia, adres kontaktu zwrotnego, na który zostanie przesłana informacja z potwierdzeniem spotkania. Zgłoszenia można dokonać w jednej ze wskazanych form, tj.: pisemnie, za pomocą emaila, przy pomocy osoby trzeciej, ze wskazaniem metody komunikowania się. Po dokonaniu zgłoszenia, uzgodniony zostanie ze zgłaszającym, dogodny termin realizacji świadczenia. Pracownik komórki merytorycznej, po uzgodnieniu terminu z osobą posługującą się językiem migowym, zawiadamia zgłaszającego o terminie i sposobie załatwienia sprawy. W przypadku braku możliwości świadczenia we wskazanym lub uzgodnionym z uprawnionym terminie, zawiadamia wraz z uzasadnieniem osobę uprawnioną, wskazując możliwy termin realizacji świadczenia lub wskazując na inną formę realizacji pomocy.